En glad överraskning

Den senaste Varumärkesbarometern från Svenska Marknadsundersökningar visar att 63 % av Stockholms tidningsläsare upp till 25 års ålder känner till Storuman Energi. I äldre åldersgrupper är igenkänningsgraden högre, ända upp till 72 %.  

– Jag är faktiskt lite förvånad. Att vi är välkända i Stockholm det vet vi, men att även de unga känner till oss i så hög grad trodde jag inte.Storumans duktiga ambassadörer i Mästarnas Mästare, Björn Ferry och Heidi Andersson hjälper naturligtvis till att sprida varumärket.

Men det kan också bero på att vårt unika elavtal Elmixen tilltalar den yngre generationen. Ett elavtal som är ”on demand” med möjlighet att blanda fast och rörligt pris samt köpa
el timme för timme tilltalar den yngre digitala generationen.

Läs mer om Varumärkesbarometern ››

---

En ovanligt ryckig vinter

Trots relativt låga elpriser så blev elräkningen för januari ovanligt hög för många. En kall månad med hög förbrukning och stora prisvariationer över dygnet gjorde att elräkningen blev större än vanligt. Nu närmar vi oss sommaren och det är hög tid att tänka på nästa vinter. Har du en Elmix så kanske du ska passa på att prissäkra lite extra inför den kallaste delen av vintern.

Har du möjlighet att styra din elförbrukning till dygnets billigaste timmar? Till exempel genom att köra tvätt- och diskmaskin, värmepump och andra strömslukare under nätter och helger. Då kan du spara en rejäl slant genom att gå över till timdebitering. På vår hemsida kan du beställa vår MixMax-analys. Med den får du veta om du kan spara pengar med timmätning.
Så funkar MixMax-analys ››

Den mobila utvecklingen fortsätter?

För många är mobiltelefonen redan nu förstavalet när det gäller kommunikation. Vårt mål är att du ska kunna göra hela elaffären i din mobil. Våra tilläggstjänster anpassas hela tiden till mobilstandard. Mina sidor, Energikonto m.m. och fler kommer.
Det ska vara kul att köpa el!
Läs mer på www.storumanenergi.se ››