Storuman Energi redovisar kraftig resultatökning första kvartalet 2016

Storuman Energi redovisar ett rörelseresultat på 1,2 miljoner kronor för det första kvartalet 2016. Det är en förbättring med 2,5 miljoner jämfört med motsvarande period året innan, det kan vi tacka våra nya och gamla trogna kunder för, säger Storuman Energis VD Nils-Gunnar From.

Storuman Energi har under flera år i rad toppat Sifos kundmätningar och under det senaste året har det lilla elhandelsbolaget från Norrland också rankats som bästa bolag i flera dagstidningars prisjämförelser.

– Att el numer går att köpa timme för timme bara det finns avtal som stöder realtidsdata och timmätning har sannolikt fler och fler elkonsumenter tagit till sig. Det är vad vi ser i våra marknadsmätningar och hör genom våra kundkontakter, säger Nils-Gunnar From.

Nu visar också färska marknadsundersökningar bland Stockholms tidningsläsare att över 60 procent känner till Storuman Energis varumärke, och bland de yngre av Metro Stockholms läsare så känner 63 procent igen Storuman Energi i åldersgruppen upp till 25 år.

“En självklarhet för mobilgenerationerna att köpa elen timme för timme”

– Det är extra glädjande att de yngre tidningsläsarna i Stockholm känner igen ett litet elhandelsbolaget från Norrland. Jag tror att mobilgenerationerna, som växt upp med mobiltelefonen och ständig uppkoppling har fostrats in i ett ’on demand-tänkande’; och för dem är det en självklarhet att köpa elen timme för timme när det är lönsamt, vilket vi skapat lättillgängliga avtal för, säger Nils-Gunnar From, VD på Storuman Energi.

Att kunderna hittat till Storuman Energi visar också färska siffror, 15 000 nya kunder valde bolaget under 2015. Bolaget har under året lanserat en ny mobilvänlig hemsida och fortsatt satsningen på att bli det naturliga valet för de moderna elkonsumenterna.

Länk årsredovisning 2015:

https://www.storumanenergi.se/blog/infosida/historik/

Länk pressbilder:

https://www.storumanenergi.se/presskontakt/

Länk elpriset just nu:
www.storumanenergi.se/spotpris/
Storuman Energi är ett renodlat elhandelsbolag med affärsidén att erbjuda marknadens bästa elavtal för att möta det moderna elsamhället. Storuman Energi har Sveriges nöjdaste elkunder enligt Sifo och 73 procent av kunderna är även ambassadörer för varumärket, enligt en mätning av Brand Clinic. Storuman Energis kunder är spridda över landet och större delen av dem är early adopters inom teknik- och miljötänkande.