Nöjdast kunder enligt SIFO

Sedan vi grundades 1999 har vår organisation följt mottot ”Att stå på konsumenternas sida för en sundare elmarknad”. Vi har förändrat elmarknaden på många olika sätt. Bland annat genom att vara en av initiativtagarna till att få igenom timmätning på riksdagsnivå, ta avstånd från att vara nätägare och ta bort alla fasta årsavgifter. Som kund är det väl inte mer än rättvist att bara betala för den elen du förbrukar. Vi har även utvecklat ett nytt avtal som heter Elmixen, du som kund kan själva välja din egen mix av göra tilläggsköp av avtalet under hela avtalsperioden.

ENERGIBAROMETERN 2015

Sifomedalj2013Storuman Energi ökar mest och toppar tabellen för andelen kunder som tycker bra eller utomordentligt bra om sin elleverantör, enligt TNS Sifos senaste Energibarometer.
Läs mer, klicka här!

 

ENERGIBAROMETERN 2014

Sifomedalj2013Storuman Energi ökar mest av samtliga elbolag och toppar i anseende bland kunderna i TNS Sifos senaste Energibarometer. Storuman Energi ökar med 15 enheter till 81 i anseende-index, vilket kan jämföras med energisektorn totalt i Sverige som har ett anseende-index på 49.
Läs mer, klicka här!


ENERGIBAROMETERN 2013

Elkund_litenI slutet på 2013 så bekräftade SIFO:s ENERGIBAROMETER att vi har Sveriges nöjdaste kunder med elpriset utav alla … bolag i Sverige.
Läs mer klicka här!